27.10
2014

ARTIKKEL: “Ei” on hea, “võib-olla” on paha, “jah” on suurepärane

Kõik inimesed on kogenud ebameeldivat teenindust ja kohtunud müügimeeste ja -naistega, kes oma ametile au ei too. Selline ameti määrimine on pigem seotud antud tööle sobivuse küsimusega, kõik ei peaks kindlasti klienditeenindjana tööd tegama, samas müük on õpitav. Osad müüvad liiga agressiivselt, teised jälle liiga malbelt. Üks koolitaja ütles kunagi, et inimesed tuleb valu tundma panna, siis nad ostavad. Parim võimalus klienti peletada on neid äärmustega ülekülvata. 

Müügimeeste telefonikõned, kus pakutakse müüa paremat ja kiiremat internetti või võimalust oma ettevõtet reklaamida on igapäevased ja kahjuks suures osas ajaraiskamine, seda nii helistaja kui ka kõne vastuvõtja oma. Eduka müügi esimesi faktoreid on ostjameelse atmosfääri loomine. See tähendab kliendile tuleb anda varakult teada, et ta võib teile öelda EI ning te ei solvu. Ainus, mida soovite on saada vastus, jah või ei, võib olla on sinu äri “killer”. Olenevalt inimtüübist, olla kas Rambolikult jõuline  või Sherlocki stiilis detailne, kõigil ostjatel on oma motivatsioon ostu tegemiseks. Ignoreerides erinevate inimeste ostukäitumisi ja ostuatmosfääri loomist, teeme palju tööd, aga vähese kasuga, ei teeni müügimees ega saa soovitud teenust või toodet ka klient. Müük on ennekõike müügimehe entusiasm, armastus oma toote ja teenuse suhtes, usk iseendasse.

Kui kohtud kliendiga või teed pimekõnesid, mõtle sellele: kliendile meeldib teada, et EI on ka valik, see võtab  pinge maha ning ta avab ennast palju kiiremini ja sa müüd lõpuks rohkem, kui arvasid võimalik olevat. 

Loe originaalartiklit siit.

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse