04.09
2014

Kui kiiresti leiab Tallinna supermarketitest Eesti lipu?

Kui hästi oskavad Tallinna marketid mõista oma kliente ja paigutada oma tooteid? Marketingi Instituudi töötajad testisid viit Tallinna suurkauplust rea kaupade leidmise keerukuse osas ja avastasid, et kõige loogilisemalt leiab vajalikud kaubad üles Järve Selveris, kõige rohkem aega tuleb asjade üles leidmiseks varuda Maksimarketis. Enim kulus aega Eesti lipu ja kalamaksaõli leidmiseks, kus mitmed testijad kulutasid üle 11 minuti.

„Testisime esmakordselt Eestis, kui loogiliselt meie suured kauplused asju riiulitele paigutavad ning kui hästi on poodides tooted leitavad,“ selgitas instituudi juht Anu-Mall Naarits. „Nagu selgus, on peamiseks probleemiks see, et tooted on paigutatud tarbija jaoks arusaamatusse kategooriasse ja paljud saaliteenindajaid ei oska aidata kas seetõttu, et on alles esimesi päevi tööl või ei tea nad midagi kõrvalosakonna kaupadest.“

Kui igapäevaselt ostetavad väga konkurentsitihedad piim, leib ja sai on poeriiulitel hästi leitavad, siis kategooriates, kus konkurents on väiksem ja mida ostetakse harvemini, on ostjal tihti keeruline leida vajalik toode.

„Kui tarbija ei suuda kaupluses tuvastada 2-3 vajamineva toote asukohta, siis võib kaupmehel saamata jääda kümeid eurosid,“ rääkis Naarits. „Klient annab alla ja loobub ostust, kui ta peab mitme toote otsimisele aega kulutama üle 5 minuti.“

Kõige kauem, keskmiselt üle kuue minuti kulus testgrupil aega kalamaksaõli ülesleidmiseks, poodides, kus polnud eraldi taasiseseisvumispäeva väljapanekut, oli sama keeruline leida ka Eesti lippu. Kolmandale kohale kauba leidmise keerukuselt platseerusid tervisesnäkid.

Marketingi Instituudi eksperimendis viidi kokku läbi 35 poekülastust, külastatud poodideks olid: Järve Selver, Ülemiste RIMI , Sikupilli Prisma, Smuuli tee 9 Maxima, Lasnamäe Maksimarket. Kaubakategooriad valiti teadlikult sellised mida igapäevaselt tarvis ei lähe ning mille suhtes puudus testijatel eelnev ostukogemus:  kalamaksa õli, jalatsiläige (e. jalatsišvamm), Eesti lipp (käsilipp), päiksekuivatatud tomatid ja toornäksid.

„Üldine mulje harva vajaminevate asjade otsimisel oli siiski see, et päris ise, silte ja loogikat järgides hakkama ei saa ning kuigi olime leppinud kokku, et teenindajalt abi ei palu, tuli mitmel korral siiski aja huvides selle õlekõrre järgi haarata. Kuid ka teenindajatest oli harva kasu, sest paljud vabandasid, et on uued või siis oli nende vastutusalaks teine osakond,“ rääkis Naarits.

Kutsume Teid konverentsile Shopper marketing: 100 ideed, mis toimub 24.septembril Tallinnas Energia avastuskeskuses.

Vaata lisainfot esinejate ja teemade kohta siit. 

Registreeri siin.

Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse