07.07
2014

Gamification'i edulood

Gamificationi ehk mängustamise fännid kannavad oma lipukirjana mõtet, et pole ühtki toodet ega teenust, mis oleks sedavõrd tõsine, et selle jaoks ei saaks kasutada mängustamise elemente. Loomulikult on palju neid ettevõtteid, kes jõuavad algaastatel oma turunduse mängustamisega selleni, et luuaksegi mõni sobiv mäng. Tegelikult on aga tõeline jõud hoopiski mänguelementide rakendamisel tavalises turundusprotsessis.
 
Võtame näiteks Coca-Cola, kes pani Hongkongi televisioonikanalil jooksma oma uue kommertsreklaami, seistes küsimuse ees, kuidas maksimaalselt suurendada oma sihtrühmas reklaamivaatajate arvu. Coca-Cola pöördus selle kõigile reklaamitellijatele tuttava probleemi lahendamiseks mängustajate poole, kes leiutasid uskumatuks trendiks tõusnud telefoni raputamise äpi. Selle toimimine oli lihtne: tasuta äpi allalaadinud inimesed pidid raputama võimalikult palju oma telefoni samal ajal, kui õhtul teles Coca-Cola reklaami näidati. Raputajatele jagati erinevat kingitusi mitmetelt partnerettevõtetelt nagu McDonalds jt. Kampaania tulemused olid suurepärased, ühe kuuga laeti äppi alla 380 000 korda ning tänaseks on see Coca-Cola reklaam kogunud teles ja Youtubis üle 9 miljoni vaatamise, mida on ligi 1,3 vaatamist iga Hongkongi elaniku kohta.
 
Volkswagen viis mõned aastad tagasi läbi võistluse The Fun Theory, mille lähtealuseks oli erinevate viiside otsimine inimeste käitumise muutmiseks läbi humoorikate lahenduste. Võitjaks kuulutati kiirusekaamera loterii idee, mille puhul kõik inimesed, kes ei ületa kiirust, osalevad auhindade loosimises ning raha auhindadeks koguneks kiiruseületajate trahvidest.
 
Veel üks ehe näide pärineb räppari Chamillionaire praktikast, kus tal on oma veebilehe mängulise ja haarava sisu tõttu on suutnud  lühikese ajaga kasvatada endale ihaldusväärse fännibaasi, mis toob sisse rahaliselt korralikke summasid. Räppari üheks põhimõtteks on premeerida oma autogrammidega plaatide ja toodetega neid, kes on aktiivsemad tema muusika ostjad kasutades just gamificationi põhimõtteid.
 
Missugused on head kodumaised mängustamise näited, mis teid kaasa on haaranud?
Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse