24.03
2014

100 ideed konverentsilt Nutikalt uuele turule

100 ideed:

1. Õige eksport on nagu motokross, kus tuleb olla agressiivne, kanda kiivrit ja parimat varustust ega tohi karta poriseks saada ega kukkuda.

Kontaktvõrgustikud:

2. Kasuta sihtturul kontaktüritusi (neid korraldavad õppeasutused, pangad, assotsiatsioonid jms). Isegi kui seal pole Su kliente, leiad alati kellegi, kes teab kedagi, kes oskab edasi aidata.

3. Toetu oma olemasolevatele klientidele, et liikuda uutele turgudele.

4. Kontakteeru kohalikke ettevõtteid koondavate organisatsioonidega ja osale nende üritustel.

5. Kontaktide hankimiseks võib abi olla oma riigi saatkonnast kohapeal.

6. Frantsiisipartnerite leidmiseks kasuta frantsiisimesse, kaubandus- ja erialaliite.

7. Investorüritused ei ole head mitte ainult investorite leidmiseks, aga ka ühe päevaga vajalike ekspordikontaktide saamiseks (juristid, turundajad, potentsiaalsed kliendid jms), sest seal on inimesed, kes teavad ja keda huvitab.

8. Otsi endale õige SeedForum, et saaksid õigele turule (on neid, kus on suur tähelepanu IT valdkonnale, aga ka neid, kus võivad olla koondunud mõne teise valdkonna huvilised).

9. Erasmus for Young Entrepreneurs mentor võib võtta mitmeid noori ettevõtjaid enda juurde selleks, et saada erinevaid pilke koostööle.

10. AIESEC-i praktikandid on head lihtsama töö tegijad, Erasmuse noorte ettevõtjatega saab aga ärilisi ja strateegilisi projekte koos teha.

Turu-uuringud:

11. Ära alahinda ajamahtu, mis kulub uue turu tundmaõppimisele: enne sisenemist on vaja teha põhjalikku uurimistööd, leida turul lüngad, mida sina täitma hakkad!

12. Hoia ennast kohaliku seadusandlusega kursis, see võib väga tihti muutuda!

13. Turu-uuringuid väikesel turul aktiivselt ette võttes võib tekitada nii palju kumu, et inimesed ise tulevad kontakti otsima.

Tootearendus:

14. Mida konkurentsitihedam turg, seda täpsemalt pead leidma selle, millega eristuda.

15. Kui tootega eristumine on keeruline, loo tervikkontseptsioon, millega eristuda ja frantsiisi seda.

16. Kasuta rahvusvaheliselt läbilöögivõimelise kontseptsiooni loomise jaoks rahvusvahelisi konsultante, kellel on kogemus selles valdkonnas. Kohalikust teabest ja raamatutarkusest ei piisa enamasti.

17. Usalduse loomiseks ja kasvatamiseks hoia klienti võimalikult täpselt kursis koostööprojekti jooksvate tegevuste ja arengutega (pilves on kõik dokumendid, pildid, pilt online kaamerast näha igal hetkel).

18. „Müümise asemel otsid ärivõimalusi!“ selline kommunikatsioon mõjub alati positiivsemalt.

19. Kui oled kohalikul turul müünud investeerimiscase`i, on sul seal oluliselt lihtsam äri teha.

20. Ole valmis kiiresti oma toodet muutma, sest sa ei pruugi siin kodus aru saada, mis täpselt on su kliendile oluline.

21. Otsi toodet arendades lahendusi, mis kohe arvestavad ka logistika ja transpordi piirangutega, et selle eest pärast mõttetult rohkem ei pea maksma.

22. Kolmandik Eesti ettevõtetest otsib võimalusi väärtusahelas ülespoole liikumiseks. Mida sina selleks teha saad oma äris?

23. Toote kopeerijate eest kaitseb kõige paremini pidev tootearendus-ole alati oma kopeerijatest samm ees!

24. Oluline osa ekspordiedul on kohe alguses mõelda välja need tooted, mida saab pakkida nii väikeseks, et saab pakkuda soodsat hinda tellija väravasse ja teenida veel ise transpordilt. (toolitootja transpordib oma suuri riiuleid 5 euroga Jaapanisse).

25. Õige toode tekib müügikontaktide käigus: kusagilt tuleb alustada ja siis vaadata, mida sihtturul piisavalt head hea hinnaga pole.

26. Disaini osatähtsus müügis on suur: kui teed toote, mida messidel tuldakse vaatama kui esteetilist meelelahutust, siis hakkab kumu ise levima.

27. Kopeerimise oht väga suur: tark on rahvusvahelistel messidel mitte lubada oma boksi pildistada.

28. Kui teha eristuvat disaini, siis tulevad netikataloogid ise sulle pakkuma koostööd, sealt saab omakorda kliente ilma mingi pingutuseta.

29. Tuleb olla paindlik tootmises: kui sa toodad täispuidust mööblit, aga turg eelistab 50% metall ja 50% puidust asju, siis tuleb neid pakkuda.

30. Mida rohkem on disaintootel erinevaid funktsioone, seda kergem on teda müüa.

Kommunikatsioon:

31. Kasuta turunduses saadud auhindu ja levita nii palju kui võimalik (N: UK Queens Award, mis aitav teha lahti endiste Briti kolooniate uksed lihtsamini. Mis võiks olla Eestis sarnane auhind, Mida promoda?

32. Otsi kohe õigeid referentse (mitte iga klient ei ole hea referents, vaja on suuri ja tuntud ja usaldusväärseid) ja tee nii, et iga klient oleks mitte ainult klient, vaid ka referents.

33. Toote positsioneerimisel rahvusvahelisele turule toetu traditsioonidele, regiooni omapäradele-aspektidele, mis kõnetavad globaalselt.

34. Kliendid maksavad meeleldi rohkem, kui annad neile põhjuse.

35. Inglise turuga suhtlemisel on oluline kasutada British english`i.

36. UK-s kasuta portaale, et leida kliente.

37. Kui sul ei ole veel oma edulugusid kujunenud, kasuta teiste ettevõtete edulugusid eeskujuna, aga räägi, kuidas saad olla neist parem.

38. UK-s võib mõnes valdkonnas aidata eristuda julge positsioneerimine “not British”.

39. Usalduse loomiseks leia kohalik kõneisik.

40. Disain ja toote presenteerimine on üliolulised.

41. Müü meeskonna kompetentsi, mitte toodet.

42. Alati kutsu suurklient siia kohale.

43. Kui klientidel ka on mingi ettekujutus Eestist, siis on see tavaliselt vale.

44. Koolita edasimüüjaid pidevalt.

45. Kui tahad mõista rahvust ja nende väärtusi, siis analüüsi nende rahvusbrändi (nagu Rait võttis Rootsis eeskujuks Volvo väärtused).

46. Heategevus peale maavärinat Hiinas tõi juurde paljud kliendid, kellega varem äri polnud. “Teame nüüd, et teil on hea süda,” põhjendati.

47. Messidel olles esitle oma tooteid kindlasti ka messi e-keskkonnas.

48. Usalduse loomiseks uuel turul leia kohalik kasutaja saadikuks.

49. Kui kasutad otsimootoriturundust, siis nii, et oled otsingumootorites alati esimeste valikute hulgas.

50. LinkedIn on hea kanal: saad vaadata teiste profiile ja näha, kes nendest omakorda Sinu profiili vaatavad. Sealt saad aru, kellel tekkis huvi ja kellega koostööd võiks kaaluda.

51. AdWordsid regioonides kaupa, erinevates regioonides erinevad.

52. Messiboksi asukoht on kriitiline (hoia näiteka Gulfoodil hoia eemale USA paviljonist).

53. Heade tegijate sõelumiseks jutumeeste hulgas kontrolli tausta, googelda.

54. B2B, B2C müüki ei ole enam, on H2H müük, inimestevahelised suhted otsustavad kõik.

55. Esitle ennast võimalikult paljudes veebikeskkondades!

56. Jõulukaartide asemel heategevuseks raha kogumine võib aidata ka ekspordis uksi avada.

Kultuur:

57. Ole kohal: Hiinas on pea võimatu alustada, kui Sa pole oma partneritega kohtunud.

58. Araabiamaades ole väga tähelepanelik: isiklikud suhted, ära kasuta vasakut kätt, kummale poole suudled tervituseks jne.

59. Küsi alati nõu teiste käest, kes on seal turul töötanud.

60. Ida-Euroopas on ettevõtjad konkreetsemad – vähe juttu, rohkem tegusid.

61. Skandinaavias on “ei” vastust raske välja meelitada, sest keegi ei taha kellelegi Ei öelda. Tihtipeale see võibki tulemata jääda.

Muu:

62. NB Keelekasutus! UK-s on vaja kasutada British English’it: nad ei võta Sind muidu tõsiselt.

63. Ühisettevõtted on järjest populaarsemad (vähendab riske ja maksimeerib tulu+annab hea exit-strateegia).

64. Kasuta sisenemiseks suurürituste hankeid (N: Brasiiliasse läbi MM-i jms), sealt saad kontaktid ja arusaamise, kuidas edasi kasvada. Rahvusvahelised konsultatsioonibürood aitavad nende hangete jaoks ette valmistada).

65. Kui oled jaes, otsi ainult õiget asukohta, sest kui asukoht on vale ja pead oma äri sulgema, siis järgmistesse kohtadesse on väga raske sisse saada, kuna usaldus on kadunud.

66. Kui su päritolumaa ei ole sinu valdkonda toetav, loo oma ettevõtte kultuur mõne teise maa põhjal (Läti asemel Prantsuse kosmeetikasektoris).

67. Usalda, aga kontrolli: frantsiisidele ühine kassasüsteem, mis aitab nende tegevust online monitoorida ja Mysteri Shopping.

68. Kasuta odesk’i (virtuaalsed vabatahtlikud) partnerite tausta uurimiseks.

69. Registreeri end konkurendi kliendiks, et tema käitumist tundma õppida.

70. Otsi konkurendi kliendid ja intervjueeri neid info saamiseks.

71. Turu analüüsiks kasuta paikvaatlust, kui on selleks sobiv valdkond.

72. Uued tehnoloogilised lahendused aitavad konkurente analüüsida (google prillid vms). Mõtle, kuidas oma tööprotsessis saad seda kasutada.

73. Turu analüüsiks kasuta investorvõrgustikke ja sealt saadud kontakte.

74. Loo suuremate hangete jaoks konsortsium. Ära kahtle kompetentsi puudumisel kaasata teisi ettevõtteid, eri valdkondade eksperte, sest edukalt teostatud projekt on tugevaks aluspõhjaks järgmistele.

75. Otsi kliente sealt, kus teised ei taba otsida (nagu Kristjan Helsinki sadamaga).

76. Müü toode maha allkirjast allkirjani.

77. Müü maha oma projekt ülimalt detailselt nii, et kliendil tekib täpne ettekujutus, kuidas töö käima hakkab.

78. Oluline on kogu logistilise ahela kontroll (N: Valio külmaahel), midagi ei saa jätta juhuse hooleks.

79. Kliimasensorid konteineritesse, et tagada sobiv temperatuur.

80. Hiina konfidentsiaalset tolliinfot on võimalik osta. Annab hea ülevaate nii konkurentide kui ka klientide tehingutest, turu arendutest ja trendidest.

81. Petuskeemid arenevad pidevalt: loe väikest kirja (näiteks panga teenustasu 0,25% tehingult vms).

82. Kaubamärgi registreerimine: tuleb petuarveid, mida ei pea maksma.

83. Ohukohad: partnerite ettevõtetes suuremad muudatused või põlvkonnavahetused, mis võib tekitada võlgu jäämist.

84. Kui inimesi pole, investeeri protsessidesse.

85. Viia tonn kaupa Aasiasse on odavam, kui viia tonn kaupa Soome.

86. Suhtlemine+ toote kvaliteet+ hind+ isiklik kontakt+ lubadustest kinni pidamine=edukas ekspordisuhe.

87. Krediidikindlustus on üks hea viis kaitsta ennast võimalike pettuste eest.

88. NATO hangetele pääsed ligi läbi Supreme grupi.

89. Osale rahvusvaheliste organisatsioonide näiteks WTF hangetes, registreeri en sinna keskonda.

90. Ettevaatust korruptsiooniga hangetel!

91. Venemaal tee ostmine kliendile võimalikult lihtsaks (arveldus, transport, sertifikaadid).

92. Venemaal on kombeks võtta tooted nö virtuaalmüüki ehk pannakse kohe tooted oma kodulehel ja veebipoes välja ning 1-2 kuud võetakse sellega mõtlemisaega ja monitooritakse klientide huvi asja vastu. Tihtipeale sellele lootma ei saaks jääda, sest arvata võib, et tagasiside ei saa olema eriti positiivne ja suur.

93. Värba uuele turule sisenemisel tiimi tööle kohalikud inimesed.

94. Usaldus ja suhted on kõige alus, kiired trikid turule jõudmiseks ammendavad end ka kiiresti.

95. Kaasa kogemust välismaalt (näiteks disain).

96. Maanda riske läbi allhanke.

97. Piiratud ressurssidega keskendu kasumlikumale tellijale.

98. Efektiivsuse maksimeerimine annab lisavõimalusi turul hinnaläbirääkimisteks.

99. Julge vastuvoolu ujuda! (tee endale selgeks, mis on sinu nö peavool ja mis võiks olla nö vastuvool).

100. Võimalusel „jaga õunad mitmesse korvi“ ja hajuta riske erinevate turgude ja partnerite vahel.

101. Varu aega: Hiinas võtab aasta enne kui saad sertifikaadid korda.

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse