27.03
2014

Välisturule sisenedes uuri infot välisriigis tegutsevalt ettevõttelt

Enne kui hakkad välisturule sisenema, siis otsi endale sihtriigi kogemustega ettevõte, kes oskab anda sulle nõu ja abi, rääkis ManSys juhatuse liige ja Institute of Export esindaja Neil Hoskins.

Esimese asjana soovitas Hoskins, konverentsil 100ideed: Nutikalt uuele turule, teha palju eeltööd, kui soovite siseneda uuele turule. Tema sõnul on seda tarvis teha selleks, et kindlaks teha, millisele turule soovitakse siseneda ja kaardistada konkurent ettevõtted. „Soovitan suhelda inimestega, kes on vastava maa ettevõtjatega koostööd teinud, siis on nendega kergem suhteid luua. Erinevatel riikidel on erinevad traditsioonid, mida peab kindlasti silmas pidama,“ rääkis Hoskins.

Hoskins rõhutas enda ettekandes, et väga tähtis on pühendumine igal võimalikul tasemel ning panustada enda aega ja ressursse turule sisenemiseks. Samuti peab toode sobima sihturule ja pakendid peavad olema kohandatud välisturule.

„Ettevõtte kodulehel on välisturul sisenedes väga suur mõjuvõim, ning selle kaudu on võimalik saada igalt poolt tähelepanu,“ rääkis ta. Lisades, et koduleht peab olema tipptasemel ja nägema hea välja. Hoskins soovitas, et kui on soov siseneda Suurbritannia turule, siis kindlasti kasuta Briti inglise keelt, mitte Ameerika inglise keelt, mis teeb Suurbritanniasse sisenemise väga raskeks.

Hoskinsi soovitused:
1. Kasuta sotisaalmeediat. LinkedIn’i kaudu on võimalik saada potentsiaalseid koostööpartnereid.
2. Tutvusta enda toote unikaalsust
3. Kasuta tuntuse suurendamiseks auhindu, mida oled võitnud, ning näita neid avalikult enda kodulehel. Mida tunnustatum ja hinnatum auhind on, seda parem.
4. Looge ühisettevõtted, sest need aitavad vähendada riske. Ole partneriks suurele ettevõttele, kes turul juba tegutseb.
5. Erinevad sündmused (nt spordisündmused) on heaks võimaluseks enda toote tutvustamiseks.

Autor: Maarit Eerme, Best Sales

Infopesa: 
Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse