08.01
2015

LHV Pank: me ei konkureeri talentide osas finantssektoriga

LHV Panga personalijuhi Häli Õiguse sõnul tuleb praeguses tööjõuturu tihedas konkurentsis igal tööandjal õigete töötajate leidmise nimel vaeva näha, muuhulgas tähendab see mõistmist, milliste organisatsioonidega talentide osas konkureeritakse. Tema sõnul ei konkureeri näiteks LHV mitte teiste finantssektori ettevõtetega, vaid ennekõike tehnoloogiaettevõtete ja startuppidega, kuhu kipuvad minema need, kel pidev janu uute ja innovaatiliste algatuste vastu. Vastukaaluks püüab pank pakkuda startupilikku innovatsioonikeskonda koos hüvedega, mida garaažifirmad sageli pakkuda ei suuda.

Häli Õigus tõi välja olulisemad tegevused, mida LHVs tugeva tööandja brändi huvides ette võetakse:

  1. Tööandja brändi alustala on töötajate kõrge rahulolu. Et töötajad oleksid õnnelikud, panustame sellesse, et pakkuda headele töötajatele väljakutsuvat tööd, enesearenguvõimalusi, dünaamilist töökeskkonda ja sõbralikku õhkkonda.
  2. Värbamisel kasutame kõikvõimalikke erinevaid kanaleid, korraldame nii avalikke konkursse, kuid toetame neid tihti sihtotsinguga. Väga edukad on olnud töötajate soovitused, julgustame töötajaid meile häid ja sobivaid inimesi soovitama.
  3. Tipp- ja keskastme juhtide motiveerimine ja tegutsemisvabadus –mida õnnelikum on juht, seda rahulolevam on tiim ja seda rohkem hea tööandja kuvand välja pasitab.
  4. Optimaalne juhtide arv, lame organisatsiooni mudel, iga inimese panust on tunda ja kõigil on võimalus organisatsiooni edus kaasa rääkida.
  5. Innovatsiooni ja hullumeelsete ideede julgustamine. Kui kellelgi tuleb hull idee, siis seda pigem toetatakse kui surutakse maha. Näiteks krüptoraha spetsialisti palkamine, mis tekitas alguses kõhklusi, on ennast juba õigustanud. Selline suhtumine aitab hoida ja meelitada ligi inimesi, kes muidu eelistaks stabiilsemale organisatsioonile startup firmasid.
  6. Meie töötajad on uudishimulikud ja laia silmaringiga, lisaks koolitustele ja investeerimisteemadele keskendunud raamatukogule korraldame kord kuus silmaringi avardavaid seminare, kuhu kutsume esinema erineva eluvaldkonna esindajaid.
  7. Meie töötajatele meeldib koos vaba aega veeta, selleks korraldame mitmeid firmasiseseid üritusi, meil toimub ca 7üritust aastas igale töötajale. Neist vähemasti kaks üritust koos laste ja peredega. Kusjuures ürituste keskmine külastatavus on väga kõrge, üle 70%.  Oluline on juhtkonna kaasatus üritustel. Toetame sportlikke eluviise, hoolimata veel suhteliselt väikesest töötajate arvust, on meil oma korv- ja jalgpallimeeskonnad, jalgrattameeskond, korraldatakse nii LHV tennise- kui golfiturniire.
  8. Teeme koostööd ülikoolidega, pakume IT tudengitele koostöös IT Akadeemiaga stipendiumit ja korraldame suviti tudengitele praktikaprogrammi.
  9. Valime aasta  töötajat ja tunnustame parimaid panga tippjuhtide poolt.

Häli Õigus tõi tõi välja huvitava asjaolu, mis temale kui personalijuhile silma on hakanud: „ Inimesed loevad väga põhjalikult töökuulutusi ja seal ettevõtte kohta käivat infot, mille kohta võib teinekord arvata, et see on seal justkui ruumi täiteks. Tööintervjuudel tsiteerivad kandidaadid tihti firma tutvustuses sõnastatud sõnumit ja väärtuseid ning peavad seal välja toodud sõnumit oluliseks,“ märkis ta. „Järelikult mõjub!“

Häli Õigus on ka üks kõnelejatest 22.jaanuaril  toimuval „Unistuste tööandja: 100 ideed“ konverentsil.

Kommenteeri meie Facebooki lehel

Vaata konverentse